Safe Scoring

Baskılı devre kartları prosesi ilk olarak ayrıma işlemi ile başlar, önce işaretlenir, sonra yüzeyi düz olmayan veya pürüzlü yüzeyler frezelenir. Bu amaçla, LHMT GmbH, sadece gerçek puanlama ve frezeleme işlemini değil aynı zamanda hassas devre kartlarının yüklenmesini ve boşaltılmasını da tamamen otomatikleştiren çok özel araçlar geliştirmektedir. Bu parçaların güvenli ve hassas kullanımı için LHMT, J. Schmalz GmbH'ye döndü. Schmalz, yeni NBR ESD vantuzlarına, güvenilir bir tutucu çözümü geliştirmiştir.

Yükleme ve boşaltma için entegre bir robot çözümüne sahip otomatik puanlama ekipmanı (Resim: LHMT)
Robot dakikada altı baskılı devre kartını işlemeyi mümkün kılar. Tekli panoları kasetten alır ...
... ve onları taşıma bandına yerleştirir.
Bir robot yerine, baskılı devre kartlarını konveyör bandına güvenle yerleştirmek için bir eksen sistemi de kullanılabilir. Sarı NBR ESD vantuz, elektrostatik boşalma nedeniyle panoları hasara karşı güvenli bir şekilde korur.
Schmalz, vantuz, yaylı piston ve nipeli birleştirdi - bağlantı - LHMT için özel bir çözüm oluşturmak için
Sarı NBR ESD vantuz, baskılı devre kartını elektrostatik boşalma nedeniyle oluşan hasara karşı korur.
Puanlama, baskılı devre kartı üretim sürecinde önemli bir adımdır. Tek tek kartların boşluktan çıkarılmasını mümkün kılar. Taşıma sistemi sağa monte edilir.
LHMT'de Mühendislik Başkanı Knut Handte (sağda), Patrik Stejskal ile birlikte Schmalz Satış Mühendisi Vakum Otomasyonu

Baden-Württemberg'deki Pforzheim yakınlarındaki Neuhausen'de geliştirilen ekipman, modern üretim süreçlerinin bir parçası olacak. LHMT GmbH, CNC ve otomasyon teknolojisi alanında, yarı iletken endüstrisi için robotik otomasyon ve görüntü işleme alanında özel ekipman geliştiriyor. LHMT GmbH adı, İngilizce'deki Leiterplatten-Handling ve Manufacturing Technologies veya “baskılı devre kartı işleme ve üretim teknolojileri” anlamına gelir. Şirket 2002 yılında kuruldu ve seri elektronik üretimi ve mikroişlemciliği için sistemler üreten Schmoll Maschinen Grubu'nun bir parçası.

Bitmiş bir baskılı devre kartı takılmadan önce, birkaç işlem adımından geçmesi gerekir. Bakır puanlama gibi ıslak kimyasal işlemlerden sondaj ve maruz kalmaya kadar, boşluk bir LHMT makinesine inmeden önce çok fazla sürmeli. LHMT teslim ekipmanı, bireysel üretim prosesleri sırasında yükleme ve boşaltma için kullanılır. Skor makinelerinde, bireysel üniteler - tüm baskılı devre kartları - üretim işleminin en sonunda kopma bağlantılarını alırlar. Bu bağlantılar, daha sonra ayrı baskılı devre kartlarını ayırmayı mümkün kılar. Bu önemli bir işlemdir, çünkü bu kesme adımı baskılı devre kartına daha sonra kullanmak için gereken düzeni sağlar. “İş parçaları giderek daha hassas ve hassas hale geliyor ve bu nedenle bu adım için tam otomatik bir işlem kullanıyoruz” diye açıklıyor LHMT GmbH Mühendislik Müdürü Knut Handte. Bu, eğimli kasetlerde veya ürün taşıyıcılarında tedarik edilen baskılı devre kartı boşluklarının, 6 eksenli bir robot aracılığıyla bir taşıma aygıtı tarafından otomatik olarak çıkarıldığı, pim montajlarının bir CCD kamera (şarj bağlı cihaz) ve sonra boşluklarla ölçüldüğü anlamına gelir. puanlama makinesine aktarılır.

Hassas Bir İş Parçası

“Handte, “Kulağa basit gelebilir, ancak bu süreç piyasadaki çok çeşitli baskılı devre kartları nedeniyle oldukça zordur” diye açıklıyor Handte. Akıllı telefonlarda son derece ince, hafif baskılı devre kartları bulunurken, sunucular çok fazla bakır içeren daha kalın ve daha sert sürümlere ihtiyaç duyar. Hepsinde ortak olan nokta, hiçbir şekilde işaretlenmemesi veya çizilmemesi gereken son derece hassas yüzeydir. “Bu sebepten dolayı, ekipman elbette vakum kullanarak PCB'leri dış kenarlardan tutuyor” diyor Mühendislik Başkanı. Tutucu, önceden var olan referans delikleriyle birlikte farklı formatlarda çalışabilmelidir. Puanlama makinesi bu referans deliklerini hizalama için kullanır, böylece her seferinde kesin sonuçlar sağlar. Dahası, kıskaç çok fazla alana sahip değildir: baskılı devre kartlarının karmaşıklığı her zaman daha küçük yüzeylerde daha da büyük işlevler sunma talebiyle birlikte artmaktadır. “Ayrıca, farklı baskılı devre kartlarının ekipmanımızı kullanarak işleneceğini aklımızda tutmalıyız - işlem adımları ve taşıma sistemi buna uygun olarak evrensel ve esnek olmalıdır. Uzun kurulum sürelerini önlemenin tek yolu budur ”diye ekliyor Handte.

Bu esneklik özellikle otomatik besleme sistemi için zordur. J. Schmalz GmbH'daki vakum uzmanlarıyla işbirliği içinde, LHMT iki farklı otomasyon çözümü geliştirdi ve test etti. Biri, çok az yer gerektirirken çeşitli yükleme ve boşaltma adımlarını gerçekleştirebilen esnek bir robot kol kullanır. Alternatif olarak, baskılı devre panoları bir eksen sistemi kullanılarak toplanabilir ve konveyör bandına yerleştirilebilir. “Bu sistemler robotlardan daha ucuz, ancak esnek değil. Bununla birlikte, çift eksenli bir sistemle çevrim süresi çok daha kısadır: RobiFlex2x1 sistemimizle, altı saniyeden daha kısa bir çevrim süresi elde ettik. Ara katmanlar ile, sistem 11 saniyelik bir döngü süresine sahiptir. Ve tüm parçalar sadece bir vakum tutucu ile tutulur ”diyor. LHMT, robot bağlantıları, kıskaç tasarımları veya eksen sistemleri gibi mekanik bileşenleri geliştirirken, Schmalz taşıma işlemi için vakum komponenetlerini sağladı: vantuzlar ve tutuculara bağlantıları. “Her bir kartın taşınması son derece dikkatli ve iz bırakmadan taşınması gerekir. Aynı zamanda, hızlı hareket dizileri basılı devre kartlarında güvenli bir tutuş gerektirir - elbette onları deforme etmeden tabii ki, ”diye açıklıyor International Industry and Schmalz Key Account Management. Baskılı devre kartlarının ve diğer elektronik bileşenlerin asılmasının bir başka benzersiz yönü, örneğin elektrostatik boşalma nedeniyle, güç elektroniğine zarar verme riskidir. Bu hasar görünmez ve yalnızca işlevsel testler sırasında işlemin sonunda ortaya çıkar. “Frezeleme ve skorlama sürecimiz değer zincirinin en ucunda. Bu, baskılı devre kartının değerinin zaten oldukça yüksek olduğu ve bu nedenle reddetme oranını minimumda tutmak istediğimiz anlamına geliyor ”dedi.

İletken bir kombinasyon

Schmalz, istenmeyen elektrostatik boşalmayı önlemek için özel olarak özel bir direnci olan NBR ESD vantuzlarını geliştirdi. İletken yaylı pistonlar FSTIm ile birlikte, vakum uzmanları her tutucu konumunda iyi bir bağlantı ve ayrıca baskılı devre kartları için güvenilir bir koruma sağlar. Vantuzlar, alüminyum profillerden ayrı ayrı imal edilmiş vakum gripper üzerine monte edilmiştir. “Hafif alüminyum, kısa döngü süreleri için şarttır. Mekanik bir tutucu kurulumu çok zorlaştıracak ve robotlar bu kadar hızlı çalışamayacaktı ”dedi.

Taşıma çözümü özel ekipmana bağlandıktan sonra, baskılı devre kartı kasetten başarıyla çıkarıldıktan ve bant üzerine yerleştirildikten sonra puanlama makinelerine aktarılır. Ayrıca, LHMT ayrıca, örneğin temizleme veya dağlama hatları gibi tüm üretim adımlarının yüklenmesi ve boşaltılması için taşıma ekipmanı sunar. Handte, “Dakikada altı kart gerçekçi bir döngü frekansıdır” diye açıklıyor. Her bir kart arasında, taşıma sistemi, koruyucu tabakaları, baskılı devre kartlarından otomatik olarak ve ayrı olarak söküp bırakmak ve kaset değişikliklerine esnek bir şekilde tepki vermek zorundadır. “Bu, işleme sisteminin sürekli yüklenmesini sağlamak ve 'tam zamanında' tüm ek görevleri yerine getirmek için otomasyonun çok daha hızlı olması gerektiği anlamına geliyor.” Tüm bunlar sırasında, baskılı devre kartları için tam otomatik puanlama işlemi gerçekleştirilmektedir. Bu işlem bireysel müşteri gereksinimlerine göre uyarlanmalıdır. Sürümüne bağlı olarak, makine uzunlamasına ve çaprazlama yapabilir. İşlemin sonunda, baskılı devre kartı herhangi bir manuel müdahale olmadan otomatik olarak çıkarılabilir. Baskılı devre kartları ayrıldıktan ve son kalite kontrollerinden geçtikten sonra nakliye ve montaj için hazırlar.

Handte “Schmalz’ın çözümlerinden son derece memnunuz” diyor. Mühendislik Şefi devam ediyor: “Kalite sürekli olarak mükemmel ve NBR ESD vantuzları sayesinde ekipmanlarımızı ESD uyumlu versiyon olarak da sunabiliyoruz.”

Download

Text and images